2013. július 27.

OKT IV., 2. nap: Káld - Szajki-tavak

2013. július 20.
Káld – Szajki-tavak

Túránk második napjának reggelén már a tervezettnél korábban ébren voltunk, és nem is vártuk meg hogy megszólaljon az ébresztő. Főztem egy teát, amolyan napindítónak, majd összepakoltuk a kis házunkat és elindultunk Káld felé. A murvás úton haladva rövid idő alatt be is értünk a faluba, ahol rögtön az első kisboltban feltöltöttük a készleteinket. Bevásárlás után tovább haladtunk a bélyegzővel rendelkező, Korona sörözőbe. Kértünk egy kávét, ami mellé azonnal megkaptuk a bélyegzőt is. A dolgunk végezte után a kocsmából kijőve megkezdtük a napi menetelést. A kép alatt a második nap krónikája olvasható.

Káld templomtornya és a Ság-hegy

Erre a napra nem terveztünk nagy távot, mert szerettük volna élvezni kicsit a Szajki-tavak által nyújtott szolgáltatásokat.

Az első pár száz méteren Káld utcáin haladtunk. Ezután főként erdős területeken, szántók mellett, tehát nagyjából végig kellemes árnyékos részeken kanyarogtunk. Közeledve köztes célpontunk felé, az utolsó két kilométeren azonban semmilyen árnyékot adó tereptárgy nem akadt, déli tizenkettőhöz közeledve nagyon kellemetlen élmény volt. Ahogy túljutottunk ezen a részen, az első útba eső fa alá letelepedtünk picit, egy már mások által letaposott kis területre.

A rövid fújás után ismét útra keltünk és pár percen belül Hosszúperesztegen is találtuk magunkat. Az elsődleges bélyegzőhelyet - a Tar sörözőt - zárva találtuk, ezért továbbálltunk a másik ponthoz, a falu közepén álló templomhoz. Ottjártunkkor egy hölgy és a kislánya éppen a virágokkal való feldíszítésével foglalatoskodott, így bemehettünk egy pár fényképet készíteni.

Pecsételés után kicsit megpihentünk a főutca egyik fájának árnyékában, ahol egy falubeli bácsival beszélgettünk és idegenvezetőként is dolgoztunk egy kicsit. Hosszúpereszteget elhagyva egy darabig a faluból kivezető műúton haladtunk, majd a jelzések nyomán balra - egy földútra - kanyarodtunk. Ennek az útnak a végén elértük a szajki tórendszert, és másfél kilométer múlva napi célállomásunkat, a kempinget. Pecsételnünk is kellett a helyszínen, amit közvetlenül a kemping kerítése mellett tudtunk elvégezni. Papírmunka közben egy kedves kis vörös macska jött oda hozzánk, feltételezem némi élelem reményében. Miután végeztünk, rögtön mentünk is a recepcióra.

Bejelentkezés után rögtön nekiálltunk egy megfelelő hely keresésének a sátrunk számára. Hamar ki is választottuk, majd gyorsan felállítottuk az ideiglenes kis lakásunkat. Ezután bebarangoltuk kicsit a kemping területét, hogy később tudjuk majd mit, merre találunk. A terület megismerése után átsétáltunk a szomszédban levő tóhoz, melyen egy strand működik, amely szinte bármely balatoni egységgel felvehetné a versenyt. Kicsit megmártóztunk a vízben - és azt kell, hogy mondjam egész kellemes volt, jómagam sokkal rosszabbra számítottam. Fürdőzés után kicsit napoztunk majd a kemping területére visszatérve, sütöttünk egy kis szalonnát vacsorára. Később áldoztunk az aktív pihenésnek is - kerestünk egy pár ütőt és ping-pongoztunk majdnem egy órát.

Következő napra hosszú távot terveztünk és lassacskán sötétedni is kezdett, bebújtunk a hálózsákjainkba és megpróbálkoztunk az alvással, de egy jókedvű és - eleinte enyhén, de az este előrehaladtával egyre erősebben - italos társaság ebben akadályoztatott bennünket és a többi kempinglakót. Többen szóltak is nekik, hogy maradjanak csöndben és gondolom rendőrséggel is fenyegetőztek, mivel erősen hangoztatták, hogy nem kell ide rendőr, mert már van itt egy - elképzelhetőnek tartom, hogy ő volt a legnagyobb hanggal. Háromnegyed egy felé aztán úgy gondolták, hogy kiszórakozták magukat, és eltávoztak egy általunk ismeretlen helyre, és végre el tudtunk aludni.

Napi élménybeszámolónknak itt vége, tartalmas napunk volt ismételten, egy cseppnyi keserűséggel. Remélem nem vettem el senki kedvét a kempingtől - ez csak egy általunk megélt rossz élmény, eleinte le sem akartam írni, de végül mégis rászántam magam.

A nap folyamán készült képeket itt lehet megtekinteni (a strandról sajnos nem csináltunk fényképet). Az előző nap eseményei ezen, a túra utolsó napja ezen a linken olvasható.