2014. június 26.

Túrabakancs

E bejegyzéssel egy új sorozatot indítok, melyben az általam használt különböző túrafelszerelésekről fogok néhány szót ejteni. Nem kell mindenféle elemzésekre gondolni, csupán saját tapasztalataimat osztom meg a termékekről. Az írásokkal nem célom semelyik áruház vagy márka reklámozása. Elsőként az egyik legfontosabb túrakellékkel, a lábbelivel foglalkozom, és ahogy gyűlnek a tapasztalatok, úgy jönnek a további bejegyzések.


Olang Cortina

2012 tavaszán vásároltam egy Olang Cortina bakancsot a Tengerszem túraboltban, Budapesten. Hegyvidékre ajánlott bakancs, de én zöldfülűként úgy gondoltam, jó lesz bárhova. Hetekig hordtam, hogy rendesen betörjön, de a művelet nem sikerült - egy 30 km-es túrán úgy feltörte a lábamat, hogy majdnem egy héten keresztül szenvedés volt cipőben járni..

forrás: tengerszem.hu

Miután hazatértem a túráról, bevágtam a "sarokba" a bakancsot és majdnem egy évig felé sem fordultam. Többször átfutott az agyamon, hogy felteszem valamelyik aukciós portálra és eladom, de a lustaság mindig győzött így tovább porosodott nálam a lábbeli. Közben beszereztem egy másik "nyári" túracipőt, amivel szinte egyáltalán nem akadt problémám, azonban az emlékezetes 2013 március közepi időjárási körülmények között nem volt kedvem abban a cipőben világot látni. Szinte az utolsó pillanatban váltottam vissza az Olang-ra, ami így visszatekintve nagyon jó döntésnek bizonyult. Attól eltekintve, hogy néhol, a zokni varrásánál kicsit megnyomta az ujjamat, negatívumot nem nem nagyon tapasztaltam. Egyszer jártam csak pórul vele. Kitartó esőben és sűrű, vizes aljnövényzetben gyalogolva - valószínűleg a nyelv varrásánál, - a víz utat talált a bakancs belsejébe. Viszont csak a balosba, így feltételezem csak egy kisebb hiba lehet

Azon a napon elnyerte a bizalmamat, több túrán is viseltem azóta. Az "utcai" zoknik varrásainál Mefix kötésrögzítő felragasztásával enyhítettem az irritáció mértékét. Több fajta túrazoknit - és hagyományosat is, - kipróbáltam, több-kevesebb sikerrel, némelyik egész jónak bizonyult, de a tökéletesre viszonylag sokáig kellett várnom. Lasting márkájú zoknit szereztem be karácsonykor, ezzel semmiféle problémám nem akadt a bakancs viselése közben.


Forclaz 100

Másik, már említett lábbelimet a Decathlon-ban szereztem be, aminek egy Forclaz 100-as modellt választottam.

forrás: Decathlon

Nyári, illetve őszi túráimat ebben teljesítettem. A korai használat közben okozott néhány vízhólyagot, de miután rendesen betört már csak apró problémáim voltak vele. Azokat pedig szinte minden esetben a nem megfelelő zokni hozta elő, illetve a gyárilag benne levő cipőfűző hajlamos szétcsúszni, ezáltal könnyen kikötődik. Ez ellen dupla csomóval szoktam védekezni. Az én széles lábammal eleinte szűknek tűnt, de több túrát megjárva ez a kellemetlen probléma is megszűnt. A vizet, esőt jól bírja, volt alkalmam tesztelni ilyen körülmények között.


Forclaz Flex 3

Szerettem volna egy olyan lábbelit a nyárra amiben a lehető legjobban szellőzik a lábam, ezért újítottam be az alábbi képen látható Forclaz Flex 3-as modellt, szintén a Decathlon-ból. Már az első belebújáskor olyan érzésem volt, mintha a lábamra öntötték volna. Pedig mint már említettem elég széles a lábfejem, így ez nálam ritka alkalom.

Forrás: Decathlon

Rögtön, mindenféle betörés nélkül két egymás utáni nap egy-egy 30 kilométeres túrán próbáltam ki a képességeit. Egyik nap végén sem tapasztaltam semmiféle irritációt, így bekerült a túrákon használatos lábbelik közé. Azóta még vagy 200 kilométert gyalogoltam benne, és csak egy-két negatívumot tudnék megemlíteni. Mivel ugye nincsen szára könnyen tele tud menni apró kaviccsal, törmelékkel, amik zavaróan hathatnak. A másik pedig a már említett cipőfűző probléma, de ezt egy cserével könnyen orvosolni lehet. Eddig egy napot túráztam benne eső után, és az alapján az a tapasztalat, hogy a vizes aljnövényzetet jól bírja.

Mindegyik lábbelimnek sok szép élményt köszönhetek. Legelső túráimon utcai cipőben voltam, és saját bőrömön is megtapasztaltam, amit többen is tanácsoltak: legfontosabb túrafelszerelés a bakancs / cipő és a zokni páros. Következő bejegyzésben a már szóba került zoknikkal fogok foglalkozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése