2012. szeptember 16.

OKT II., 4. nap: A zirci kitérő

2012. augusztus 29., szerda
A zirci kitérő

Az előző posztban már említettem, hogy az utolsó napra tervezett városnézést előrehoztuk. Erre azért volt szükség, mert az előző pár napban annyira elfáradtunk, hogy nem tudtunk volna érdemben tovább haladni.. Következzen hát a negyedik nap krónikája.

Elsőként a Tourinform irodába mentünk, hogy keressünk szállást aznapra, illetve a következő éjszakára. Regneteg címet kaptunk amiből tudtunk szemezgetni. Ellátogattunk 1-2 helyre, végül egy kepmingben találtuk meg a számunkra megfelelő szálláshelyet. Csak sátorban lehet aludni, de egy nagyon rendben tartott vizesblokk szolgálta a kényelmet, úgyhogy fel is vertük a sátrakat. Következő lépésként körülnéztünk, hogy mit lehet, mit érdemes megnézni Zircen, de végül csak az Arborétumba sikerült eljutnunk. Sok helyen felújítás volt, messzebre pedig nem akartunk elmenni. Előtte még beültünk egy helyre ebédelni. Ott átnéztük a szállások listáját a következő éjszakára. Párat telefonáltunk is, de döntésre még nem tudtunk jutni..

Délután - ahogy említettem már - átmetntünk az arborétumba. Általános iskolás emlékeimben teljesen más kép maradt meg bennem. A kis tó sokkal nagyobbnak tűnt, de az egész park is mintha összement volna. Végigjártuk a javasolt útvonalakat, megolduttuk a gyerekeknek szánt játékos feladatokat, majd megpihentünk a park közepén lévő hatalmas emlékműnél. Van egy 200 éves tölgy ott, aminek annak idején kipróbáltuk, hányan érjük körbe a törzsét. Arra nem emlékszem hányan kellettünk akkor hozzá, de most négyen pont körbeértük. Kifelé a pénztárnál vásároltunk mindenféle apróságot emlékbe, hogy ottjártunk.

Onnan visszamentünk a kempingbe, de előtte bementünk egy boltba, megvenni a másnapi ellátmányt. Vacsora előtt összepakoltuk a következő két napra szükséges holmikat, mert már nem volt fix bázisunk, ezért vinni kellett mindent. Szalonnát sütöttünk, és vettünk a kempinghez tartozó étteremben egy kis bort meg szódát, így volt mivel leöblíteni a kaját. Evés után átbeszéltük a másnapi prorgamot, majd eloltottuk a tüzet, lefürödtünk és lefeküdtünk aludni.

Az arborétumban készült képek itt, a következő napi beszámoló itt található.