2012. szeptember 23.

OKT II., 5. nap: Városlőd - Bakonybél

2012. augusztus 30., csütörtök
Városlőd - Bakonybél

A pihenőnap után, csütörtökön ismét útra keltünk. A nap első sugarai már ébren találtak bennünket, gyorsan összepakoltuk a sátrakat, majd elmentünk a buszpályaudvarra, onnan pedig Városlődre..

Érezhetően jót tett az előző nap. Újult erővel indultunk neki a napi szakasznak. Első megállónk Hölgykő vára lett volna - a kék útról kicsit letérve, - de az odavezető út egy dzsungelhez hasonlított, úgyhogy feladtuk a hely felkeresését. Visszatértünk az útvonalra és folytattuk utunkat. Egészen Németbányáig szinte meg sem álltunk. A falu határába érve pecsételtünk az üdvözlőtáblán, majd kicsit beljebb mentünk, egy parkot vagy teret keresve. Találtunk is egy játszóteret, ahol lepakoltunk, hogy elfogyasszuk a reggelinket.

Reggeli után haladtunk tovább Bakonybél felé, ahol még előző nap Dzseko lebeszélt egy szálláshelyet, így nem kellett vadonban töltenie az éjszakát a társaságnak. Előtte azonban még meg kellett tennünk majd 9 kilométert. A szakasz elején erdőben haladtunk, aztán egy tisztáson rátértünk a műútra. Onnan látni véltük egyik következő napi célpontunkat a kőris-hegyi lokátor tetejét. Egészen Bakonybélig már ezen a - forgalmasnak nem mondható - műúton mentünk. Pár autót láttunk csak, azok is erdészeti járművek voltak. A falutól nem messze találtunk egy régi, már nem használt mészégetőt. A mellette álló információs tábláról megtudtuk a mészégetés folyamatát, és, hogy a környéken az 1990-es évek elejéig űzték ezt a mesterséget. A mészégetőtől szép volt a kilátás a település felé, nagyjából az egészet látni lehetett egyben. Mivel az óra szerint már jócskán ideje volt, továbbindulás előtt még elfogyasztottuk az ebédünket. Ezután továbbindultunk és kb. másfél óra múlva már bent is voltunk a településen. Az első utunkba eső fogadónál volt a pecsét, ezután betértünk egy vendéglőbe egy kis frissítőre.

A délután hátralévő részében múzeumokat látogattunk. Először az Erdők házába mentünk. Az épületben erdészeti és természetvédelmi bemutató látható. A földszinten a környék erdeinek élővilágát ismerhettük meg. Az emeleten pedig régi mérő és térképező eszközöket, és fakitermelő eszközöket illetve a Bakony-hegységet felépítő kőzeteket tekinthettük meg. A következő helyszín, ahova ellátogattunk a Pannon Csillagda volt a szomszéd épületben. Oda csak ketten mentünk Zsuval. Bent csillagászati és űrkutatás történeti bemutató, planetárium és csillagászati távcsőpark található. A Napot illetve napkitöréseket figyelhettünk meg távcsövön keresztül. A kiállítás részen Galilei által használt távcsövektől kezdve a ma használatos eszközökig voltak felsorakoztatva a kiállítási tárgyak. Majd megtekintettünk egy rövid filmet a planetáriumban.

A múzeumok után betértünk egy boltba majd elindultunk a szállásunkra, amihez Bakonybéltől úgy egy kilométert kellett sétálnunk. A tulajdonostól kaptunk néhány hasznos instrukciót az éjszakára, majd felállítottuk a sátrakat. Később tüzet raktunk és megmelegítettük a konzerveket majd megvacsoráztunk. Utána beszélgettünk még egy kicsit elpakoltuk a cuccainkat és nyugovóra tértünk.

Válogatás a fényképekből itt található. Az utolsó nap beszámolója itt olvasható.