2014. szeptember 18.

Ötschergräben - szurdok: Ausztria Grand Canyonja

Szeptember közepén egy ausztriai kiránduláson vettünk részt egyesületünk jóvoltából. Körülbelül 50-en vágtunk neki a hosszú buszútnak. Elsődleges célpontunk az Ötschergräben-szurdok volt, de mivel nagyon esős időt jósoltak B tervként egy Mariazell és környéki séta is a programba került. Végül a bátrabbak nekivágtak a szurdoknak és csak a csapat kisebbik része választotta a mariazelli barangolást. Zsuzsival a csapat nagyobbik részével tartottunk.

Miután Mariazellben otthagytuk a többieket, busszal továbbutaztunk a városkától néhány kilométerre található Wienerbruckba, hogy onnan kezdjük meg a szurdok meghódítását. Rövid sétát követően máris az első nagyobb vízeséséhez a Lassingfallhoz értünk. Néhány száz méteren keresztül bolyongtunk a zuhatag környékén, így több irányból is megcsodálhattuk.

Tovább ballagva a vízeséstől egy a patak működtette vízerőműnél tartottunk egy kis pihenőt, hogy mindenkit bevárjunk és együtt haladjunk tovább. Egy rövidke kis szakaszon csendesebben csordogált a víztömeg, néhány part menti fotó is készült. Később újra vadabb vízfolyás mellett haladtunk égig érő kopár - helyenként fenyőkkel, mohatelepekkel díszített, - sziklafalak között. Az egyik ilyen sziklafalon volt szerencsénk megpillantani egy zergét is, aki békésen figyelte a vonulásunkat.

Az állattal való találkozás után az Ötscherhias menedékházhoz érkeztünk meg, ahol letelepedtünk egy időre. Kis pihenés és kajálás után tettünk egy kitérőt a Mirafall nevű zuhataghoz. A nagyjából 20 perces sétát az előzőekhez hasonló terepen tettük meg. A vízesést már messziről láthattuk, ám amikor a tövéhez értünk a szavunk is elállt. A nagyjából 80 méter magasról lezúduló víztömeg hihetetlenül szép látványt nyújtott. A keletkező vízpermet miatt nem maradtunk sokáig.

Visszasétáltunk a menedékházhoz, majd magunk mögött hagytuk a szurdokot és Mitterbach felé vettük az irányt. Egy szakaszon a mesterségesen felduzzasztott Erlaufstausee partján ballagtunk, s időnkbe még egy kis eltévedés is belefért.

Nagyjából 6 óra elteltével érkeztünk meg a célba, ahol buszunk várt bennünket. Visszatértünk Mariazellbe, ahol felvettük a többieket, és rövid élménybeszámolók után elindultunk hazafelé.

Nagyon jól lett időzítve a túránk, mivel bár többször eleredt az eső napközben, a csapadékos időnek köszönhetően bő vizű zuhatagokat láthattunk. Néhol kicsit vizesek voltak a sziklák és a pallók, melyeken közlekedtünk, de odafigyelve nem történt semmi baj. Nagyon örültünk, hogy e program mellett döntöttünk: Mariazell és környéke is nagyon szép, de eme szurdok valamelyest látványosabb szerintem.

További fotók az alábbi linken: