2014. július 27.

OKT VII., 2. nap: Dobogókő - Visegrád

Reggel - mivel nem kellett sátorbontással foglalatoskodnunk, - a korábbi több napos túráinktól eltérően kicsit tovább hagytuk magunkat lustálkodni. Gyors összepakolást követően 7 óra magasságában neki is vágtunk a ránk váró közel 24 kilométernek. A nap krónikája alább olvasható.

Pár száz méteres bemelegítő után enyhe ereszkedésbe kezdtünk, menetelésünk azonban nem tartott sokáig. Reméltük, hogy a Sikárosi erdészházig kibírjuk reggeli nélkül, de úgy két kilométer után meg kellett állnunk. Egy nagyobb kőre letelepedvén fogyasztottuk el az energiát biztosító táplálékot. Később jóllakottan elindulva tovább ereszkedtünk, majd nemsokára meg is érkeztünk az erdészházhoz. Menet közben nekiállt szemerkélni az eső, ami változó intenzitással szinte egész nap kitartott. Az épületnél Zsu előkotorta táskája mélyéről az igazolófüzeteket, én pedig kihalásztam a bélyegzőt a fém dobozkából, majd füzeteinket óvva az esőtől megejtettük a pecsételést.

Miután továbbálltunk az erdészháztól az égi áldás kicsit alábbhagyott, viszont félúton Pilisszentlászló felé újból rázendített. Nem volt választásunk, fel kellett venni a kabátunkat, ami az esőtől ugyan megvédett, de alatta rendesen megizzadtunk. A sűrű erdőben ugyan nem áztunk nagyon, csak ahol kicsit ritkább volt a lombkorona, illetve amikor végre beértünk a faluba. Túránk előtt pár nappal új helyre került a bélyegző, így amíg a helyet kerestük tovább gyűjtöttük az esőcseppeket. Miután betértünk a meglelt egységbe elállt az eső, és csak akkor kezdett rá újra mikor elhagytuk azt. Közben rendeltünk egy-egy üdítőt és kikértük a pecsétet. A papírmunka elvégeztével a már említett csapadékkal egyidőben indultunk el. Betértünk még a közeli boltba és magunk mögött hagytuk a falut.

Rövid gyaloglást követően a Papréti erdészháznál találtuk magunkat. Ez azt jelentette, hogy újra elő kellett venni a Kéktúra füzetünket. Miután a megfelelő helyre elhelyeztük a pecséteket, letelepedtünk a közeli tisztáson, hogy megebédeljünk.

Közben újfent elállt az eső, úgyhogy mikor végeztünk az ebéddel kabát nélkül indulhattunk útnak. Ezúttal egész sokáig haladtunk csapadék nélkül, már azt hittük nem is lesz több. Szépen haladtunk, jó tempóban, majd a Borjú-fő előtt - az eddigiekhez képest kissé nagyobb intenzitással - ismét esni kezdett. A kilátóhelyhez érve kaptunk egy pár perces szünetet, hogy megcsodálhassuk a Börzsöny déli csúcsait.

A pihenőhelyünket elhagyva olyan eső ért el bennünket, mintha dézsából öntötték volna. Kezdetben egy terebélyes fa alatt próbáltunk menedékre lelni, de egy idő után már a sűrű lombkorona sem nyújtott védelmet, ezért elindultunk - ha már mindenképpen ázni kell, legalább haladjunk. Szerencsére nem tartott sokáig, de arra mindenképpen jó volt, hogy szinte alsóneműig elázzunk.

A Nagy-Villám tövéhez érve hangos, vidám sikolyokra lettünk figyelmesek, és rövidesen a zajok forrása is a szemünk elé tárult. Többeket nem tántorított el a rossz idő attól, hogy hódoljanak egy kicsit a nyári bobozás iránti szenvedélyüknek. Mi felbaktattunk az étteremhez, és az elénk siető pincér készséggel mutatta meg merre találjuk a bélyegzőt.

Újabb pecséttel gazdagodva indultunk neki az utolsó, Visegrádra vezető szakasznak, mondanom sem kell végig esőfüggönyben. A vár megtekintése így kimaradt a programból, akárcsak a többi menet közbeni látnivaló. Egyenesen a komp pénztárához siettünk, ahol szomorúan vettük tudomásul, hogy épp kifut a kiszemelt járat. Eredeti tervünkhöz képest, így nem vonattal, hanem busszal tértünk vissza Budapestre. Egy gyors pecsételést még megejtettünk a pénztárnál, aztán a buszmegállóhoz siettünk, ahol a járatra várva elfogyasztottuk a maradék elemózsiánkat.

Több naposra tervezett vándorlásunk ezzel véget is ért, annyira elázott mindenünk, egy napot mindenképpen otthon akartunk tölteni miattuk, aztán már a bizonytalan időjárás miatt úgy döntöttünk, hogy inkább más programokkal töltjük a további napokat.

Vándortúránk második napjának fotói az alábbi linken érhetőek el: