3. Sümeg - Keszthely

beszámoló | képek 1, képek 2 | szállás

Útvonal leírás: (bejárás: 2013. április 27-28.)

Sümeg - Sarvaly erdészház 7.1 km
Sarvaly erdészház - Zalaszántó 15.3 km
Zalaszántó - Rezi 5.8 km
Rezi - Gyöngyösi csárda 2.6 km
Gyöngyösi csárda - Hévíz 7.6 km
Hévíz - Keszthely 6.1 km
Keszthely vá. - OKT bekötő útszakasz 1.2 km
Összesen: 45.7 km

Pecsételés után, elhagyva a vasútállomás épületét a Darnay Kálmán utcán kezdjük a Kéktúra 3. szakaszát. Az utca végén enyhén jobbra fordulunk, majd a református templomnál élesen balra. Ezután a Kossuth Lajos utcára kanyarodunk, és dél felé haladva egyenesen elhagyjuk a várost. Kiérve pár száz métert a 84-es számú úton lépdelünk, majd a jelzéseket követve jobbra fordulunk egy - helyenként köves - földútra. Ezen kanyargunk nagyjából két kilométert, és a Sümegi bazaltbánya vasúti megállóhelyet érintve, rövidesen aszfaltútra térünk. Ezen, szintén két kilométert haladva elérünk a Sarvaly erdészházhoz, melynek kerítésén található a Kéktúra bélyegzője. Néhány méterre az épülettől található egy forrás, ahol megpihenhetünk kicsit.

Folytatva utunkat továbbra is az aszfalton vezet a kék jelzés. Úgy egy kilométer után egy jobbkanyar következik, majd tovább haladunk enyhén kanyarogva. Egy nagyobb kereszteződés után már enyhén murvás erdei úton lépdelünk. Ez a szakasz az elején gyengén emelkedik, majd egy kilométert megtéve lejtősre vált. A murvás úrtól egy jobb kanyart véve földútra térünk, majd ezen haladunk nyugat felé. Pár száz métert megtéve egy rövid időre visszatérünk a murvás útra, majd erről egy - észak felől érkezve nehezen észrevehető - ösvényre térünk, melyen a Tátika hegyre juthatunk fel. Szűk, sűrűn benőtt ösvényen haladunk előre, kék sáv jelzést és a segítő szalagozást követve. Enyhén, helyenként azonban erősen emelkedve lépdelünk, közben erősen figyeljük a jeleket, különben könnyen eltévedhetünk. Több helyen kidőlt fák is lassíthatják az előrehaladást, majd félúton elkerüljük a Fekete-tavat, ami után már viszonylag könnyebb a terep. Elérve egy kereszteződéshez - ahonnan a kék L jelzés leágazik - már rendezettebb szélesebb úton haladhatunk célunk felé. E szakaszon már lejtőn visz az út észak felé, majd éles kanyar után nyugati irányban folytatódik. Egy aszfalt utat elérve egy rövid szakaszon azon haladunk északnak, majd balra fordulunk és az erdő szélén haladunk pár száz métert nyugati irányban. Ezen a részen nagy esőzések után megállhat a víz, ezt vegyük figyelembe. Rövid, enyhe emelkedő után az út betér az erdőbe és ott is vezet végig egyenesen, úgy másfél kilométert. Egy kereszteződéshez elérve újabb emelkedőhöz érünk, ezen a Zalaszántó fölé magasodó hegyre jutunk fel. Pár száz méter után az emelkedés enyhül, és ezután nagyjából egy kilométert megtéve a Sztúpához jutunk. Tovább lépdelve lejtőn folytatjuk a túrát és enyhén kanyarogva lassan elérjük az első pincéket a hegy oldalában. Elhaladva a Szent Donát-kápolna mellett már láthatjuk a település első házait. Egy jobb kanyar után egyenesen haladunk egy kilométert, majd egy bal kanyar után be is érünk a településre. Pecsételni a főutcán a templomnál levő kisboltban, vagy az észak felé található Tátika presszóban tudunk.

Pecsételés után a jelzéseket követve, dél felé haladjunk a település fő utcáján. Pár kanyar után kiérünk a községből, majd egyenesen haladunk másfél kilométert, továbbra is döntően dél felé. Egy éles jobbkanyar után átkelünk a Gráb-hídon. A híd után indul a kék L jelzés Rezi vára felé. Nagyjából öt kilométeres kitérő, de a látvány miatt megéri letérni az útvonalról. Festett jelek és szalagozás is övezi az utat. Néhány száz métert nyugat felé haladunk, majd letérünk az aszfaltról, majd erdő és szántóföld között haladunk a jelzett úton. A szakaszon túljutva visszatérünk aszfaltra, amin beérünk Rezibe. Pár száz métert kanyarogva elérünk a bélyegzőnek otthont adó kocsmát.

Folytatva az utat dél felé elhagyjuk a falut, majd egy - a Tátika előtti szakaszhoz hasonló - kis ösvényre kanyarodunk le. Dél-nyugat felé enyhén ereszkedve, másfél kilométer után eljutunk a Gyöngyösi-csárdához. A csárdában és előtte található villanyoszlopon találhatunk Kéktúrás bélyegzőt.

Pecsételés után hét-nyolcszáz métert haladunk aszfalt úton, észak felé, majd egy keresztnél élesen balra fordulunk. Onnantól földúton lépdelünk dél felé úgy két kilométert. Ezután egy ösvényre kanyarodunk, melyen egy kis emelkedő után, pár kanyart téve az egregyi Árpád-kori templomhoz érünk. A templomtól tovább egyenesen haladjunk Hévíz központja felé, és ott keressük a buszpályaudvart. Az épületen belül található információs pultnál kérhető el a Kéktúra bélyegzője.

A pályaudvartól dél felé kell továbbmennünk, majd megkerülve a Tófürdőt, a Hévízt és Keszthelyt összekötő kerékpárúton kanyarodunk és haladunk előre. Keszthelyre Kertváros városrésznél érünk be, és pár száz métert keleti irányban teszünk meg. Egy kereszteződésnél jobbra fordulunk a Festetics kastély felé. A kastélyparkot megkerülve vagy azon átkelve a sétáló utcára értünk, amiről a Helikon utcára fordulva a Helikon parkba érünk. A parkon átkelve dél felé fordulunk majd az előttünk álló vasútállomásig megyünk. Kérjünk egy pecsétet az igazolófüzetünkbe és ezzel be is fejeztük az Országos Kéktúra 3. szakaszát.