4. Keszthely - Tapolca

beszámoló | képek | szállás

Útvonal leírás: (bejárás: 2012. július 28.)

Keszthely - Vállus 12.0 km
Vállus - Lesenceistvánd 6.8 km
Lesenceistvánd - Tapolca 6.9 km
Tapolca vá. - OKT bekötő útszakasz 0.8km
Összesen: 26.5 km

Keszthelyről, a vasútállomásról elindulva végig aszfalton haladunk Vállus felé egészen a lőtérig. Ott észak felé fordulva az erdőben folytatjuk utunkat. Ezen a szakaszon külön információs táblák is segítik a célba jutást.Az út minősége nagyon rendben van, látszik rajta, hogy legalább heti rendszerességgel jár arra jármű vagy túrázó. Az erdei utat csak pár száz méter erejéig kell feladnunk, de csak azért, hogy utána újra örömmel térhessünk vissza a fák közé.

Vállus előtt nem sokkal véget ér az erdő, és egy szántóföld mellett haladva érjük el a falu határát. A táblától tovább haladva nemsokára a templomhoz érünk, aminek a tövében található a bezárt vegyesbolt az igazolásra szolgáló pecséttel. A templom árnyékában kellemeset lehet pihenni. A faluból kelet felé indulunk tovább előbb horhós részen, majd meredek emelkedőn - fák között - haladunk pár száz métert. A tetőre felérve a fákat felváltják a szőlőtőkék és a lugasok. Ahogy tovább haladunk feltűnnek a távoli tanúhegyek: Badacsony, Szent György-hegy, illetve Tapolca, és a környező települések.

Menet közben egy újabb meredek részhez érünk, aminek a tetejéről csodálatos panorámában láthatjuk az korábban meg-megpillantott hegyeket. A Lesenceistvándig hátralevő szakasz elején meredeken ereszkedik az út, sűrű erdőben egy gyengén kitaposott ösvényen. A jelzéseket néhol szalagokkal pótolta egy kedves idegen, anélkül el lehetne tévedni. Ez az egy ilyen rész van egyébként a szakaszon, a több helyen rendben van. A meredek rész után aszfalt úton érünk be a faluba. Útközben remek pihenőhely a Máté-kút. Hűsítő, tiszta vize jólesik a hosszú séta után. Az ott lévő padok már elég rossz állapotban vannak, vigyázzunk velük.

A faluban kicsit kanyarogva visz az út, de könnyen meg lehet találni a kocsmát, ahol pecsételni lehet. Árnyékos külső részen érdemes pihenni egy kicsit, mielőtt továbbindulnánk. Innen egészen a szakasz végéig aszfalt úton visz a kék jelzés. A faluból kiérve a keresztezi 84-es főutat, és utána egészen Tapolcáig nagy forgalmú úton halad. Nem is nagy probléma ez, csak néhány autós nincsen tekintettel az út szélén haladó túrázókra. Óvatosan haladjunk! Két vasúti átjárót keresztezve érjük el a települést. Ezeken is figyelmesen haladjunk át! A városban az első körforgalomnál, ha dél felé megyünk, elérünk a vasútállomáshoz, ahol pecsételhetünk. Továbbhaladva egyenesen a kék jelzésen pedig a városközpontba jutunk.