14. Hűvösvölgy - Rozália téglagyár

beszámoló | képek | szállás

Útvonal leírás: (bejárás: 2013. december 29., igazolófüzet szerinti ellentétes irányban)

Rozália téglagyár - Virágos-nyereg 2,4 km
Virágos-nyereg - Hármashatár-hegy 3,5 km
Hármashatár-hegy - Hűvösvölgy, Gyermekvasút vá. 8,0 km
Összesen: 13,9 km

Elöljáróban annyit, hogy ezen a szakaszon találkoztam az eddigi legjobb minőségű jelzésrendszerrel. Mindenhol remekül követhető, látszik, hogy sűrűn van karbantartva.

A téglagyár kapujától jobbra található a bélyegzőt tartalmazó fém dobozka. Ha a pecsételést letudtuk, akkor induljunk el a műúton DK-i irányba. Az első néhány száz métert ezen műúton tesszük meg. Mikor az aszfaltcsík jobbra kanyarodik, mi - a jelzéseket követve - balra letérünk egy földútra. Ezen enyhén emelkedve haladunk a Csúcs-hegy felé. Közben érintünk lakott területet is, ahol szabadon levő kutyákkal futhatunk össze, azonban nem kell tőlük tartani. A lakott területeket elhagyva becsatlakozik mellénk a Z sáv jelzés is, majd innentől fogva kicsit meredekebbé válik az emelkedő, ami le kell küzdenünk. Kanyarogva emelkedik az út, majd mikor egy kanyarban az Z jelzés letér a mi utunkról az emelkedés is megenyhül, és szintezve megyünk tovább a hegy oldalában. Nagyjából 1 kilométer után ereszkedni kezd az út, amely végén a Virágos-nyeregbe érünk, ahol a következő igazolóbélyegzőt találjuk. A fém dobozka tőszomszédságában egy lakókocsi-büfé található.

Miután megvagyunk a pecsételéssel, haladjunk tovább a tisztás felé, majd azon balra tartva megtaláljuk az erdőbe vezető jelzéseket. Az erdőben meredek út vezet a Vihar-hegy csúcsa felé. Ez csak néhány száz méterig tart, a csúcs közelébe érve rögtön meredek ereszkedésbe kezdünk. Néhol - főleg ha sáros kicsit a talaj, - meg kell kapaszkodunk a fákba, nehogy túl hamar leérünk a nyeregbe. Lefelé menet már - párás időben is - jól láthatóak a Hármashatár-hegyet "díszítő" antennák és rádiótornyok. A nyeregbe való leérkezést követően az e hegyre való feljutás lesz a feladatunk. Az elején viszonylag meredeken indul, de többször kapunk pihentetőbb szakaszokat. Több kilátópontot és emlékművet magunk mögött hagyva elérkezünk a csúcshoz közel található pecsételő ponthoz. Az egyik nagy antenna kerítése közvetlen közelében van, mindegyik irányból jól látható helyen.

A pecsételés elvégzése után, a jelzéseket követve - néhol kiépített lépcsőkön, - leereszkedünk a műútig. Onnantól folyamatosan ereszkedve jutunk előrébb. Néhányszor keresztezzük az aszfaltcsíkot, egészen a Fenyőgyöngye Vendéglőig. Ott átkelünk a forgalmas úton, majd erdei úton újabb kanyargós emelkedőn lépdelhetünk. Jó 1 kilométer után a emelkedés enyhül, és nagyjából sík terepen az Árpád-kilátóig jutunk. A kilátótól K és Z jelzéseket követjük, majd az erdei sportpályához érve a jelzések különválnak. Egy rövid ereszkedős szakasz után a Kecske-hegy oldalában kialakított útra térünk. Kb. 1 kilométer után leereszkedünk a Határnyeregbe. Az utolsó szintemelkedős szakasszal megkerüljük a Homok-hegy csúcsát, ami után a Vitorlázórepülő-térrel párhuzamosan vezető szakaszra fordulunk. Az egyenes szakasz végéhez érve balra kanyarodva elhagyjuk a reptér füves síkját, és kanyarogva leereszkedünk a Hűvösvölgybe.

A forgalmas úton átkelve, elhaladunk a villamos sínek alatt, majd a lépcsősoron felballagva meglátjuk túránk utolsó pontját, a Gyermekvasút végállomást. Feljutva a peronra a forgalmi irodához kell mennünk, aminek az érkezésünk felőli oldal bejáratánál található a Kéktúra bélyegzője. Ezzel végére is értünk az Országos Kéktúra 14. szakaszának.