2014. január 13.

Téli Gyermekvasút 20

Eltelt egy hét és én ismét a Budai-hegységben találtam magam. Ezúttal Fülöp nélkül – egyedül - érkeztem a Gennaro Verolino Általános Iskolába, a Téli Gyermekvasút rajtjához. Számítottam sok részvevőre, de hogy járdáig érő kígyózó sor fogadjon, minden képzeletemet felülmúlta. Mindenki a nevezésre várt, én fél órán belül sorra kerültem, így 3/4 9-kor már úton voltam az 1. ellenőrző pont felé: a Normafához.


A gyönyörű időnek köszönhetően, szép képeket lehetett készíteni a környező domborzatról. A pontőrök egy autóban vártak ránk, gyors pecsételés után folytattam utamat Makkosmária felé a Z + jelzésen, keresztezve a gyermekvasúti átjárót. Az erdei szakasz során már előbukkant a fák mögül a templom, így tudtam, nem járok messze a 2. ellenőrzőponttól.


Pecsételés és fotózás után a P sáv jelzésen haladt tovább az utam az erdőben, az egyre nagyobb sárban és kiélezettebb emelkedőkön. A Virág-völgytől becsatlakozó S sávon gyarapítva a kilométereket, majd ismét keresztezve a gyermekvasúti átjárót, érkeztem meg a Szépjuhászné állomásra, a 3. ellenőrzőpontra. Itt forró teát, szőlőcukrot, kekszet és ropit kínáltak a pontőrök.

A pont elhagyása után a Z körséta jelzésen kerültem meg a Hárs-hegyet. A fák mögött előtűnő messzi városi látvány és a gyermekvasút zakatoló hangja kísért a következő (4.) ellenőrzőpontig, a P sáv elágazásáig. Végig a Z körsétajelzésen haladva a Kis-Hárs-hegy kanyarulatánál (5. ellenőrzőpont) fordult vissza az út a Szépjuhászné állomásig, ahol ismét magamhoz vettem egy kis forró teát, majd innen a P sáv jelzésen már a János-hegy felé vitt az utam. Nem sokat törődtem a nagy szintemelkedővel, motivált az a kilátás, amit az Erzsébet-kilátó nyújthat ilyen napsütötte szép időben. Gyorsan pecsételtettem a pontőröknél (6. ellenőrzőpont - Erzsébet-kilátó), és már szaladtam is föl a lépcsőkön. A látványban nem csalódtam, egy egész fotósorozatot elkattintottam, mire elindultam lefelé. Néhány velem szembe jövő túratárs a kilátóban kereste az ellenőrzőpontot, én is csak azért tudtam kibökni őket a padon, mert pont úgy lengette a szél a "zászlójukat", hogy észre tudtam venni. (A pont nem volt egyértelmű).


A János-hegyről a Libegő felé vezető P sáv jelzésen, majd a Z háromszög szerpentinjein vezetett az útleírás a Pozsonyi-hegyhez (8. ellenőrzőpont), innen a Tündér-sziklát is érintve a Z sávon haladtam a Disznófőnél lévő 9. ellenőrzőpont felé, ahol a Disznófő-forrást is megtekinthettük.

Innen emelkedőn vezetett tovább a Z sáv jelzés a Normafa felé, ahol a legelső pontőrök vártak ránk egy utolsó pecsételésre (10. ellenőrzőpont). Innen már percek választottak el a célig, ahova 3/4 1-re be is értem. (Azt hiszem sebességi rekordot döntöttem magammal szemben). A túra népszerűségét igazolja, hogy ismét a járdáig ért a sor, újabb fél órába telt, mire kézhez kaptam a megérdemelt oklevelet és kitűzőt, majd a zsíros kenyér elfogyasztása után hazaindultam. Köszönet a Zöldgömb Sportegyesületnek a szervezést. Remekül tudták kezelni a helyzetet és uralni a rendet.

Még több túrán készült fotóm érhető el itt:
2014.01.12., Téli Gyermekvasút 20

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése